جزوه جامعه شناسی آموزش و پرورش
دانلود فایل
علی علاقه بند دانشگاه پیام نور شارع پور علمی کاربردی دانشگاه آزاد مرتضی منادی کاردانی گلشن فومنی کارشناسی ارشد ستوده رشته علوم تربیتی برای آزمون استخدامی توماس برونسکی خلاصه کتاب جامعه شناسی فلسفه تعلیم و تربیت رشته های مدیریت آموزشی و راهنمایی جزوه جامعه شناسی آموزش و پرورش
سنت حساب سیاسی علمی کاربردی جامعه شناسی آموزش و پرورش با هوگبن (1938) [4] آغاز شد و برای سنت تحقیقات کمی انتقادی سیاسی اشاره می کند PDF با نابرابری های اجتماعی پیام نور برای ویژه آنهایی PDF توسط قشربندی اجتماعی ایجاد می شود پیام نور سروکار دارد (هیت 2000). [5] آثار مهم علمی کاربردی این سنت عبارتند از (Glass 1954) پیام نور [6] (Floud, et al. 1956) [7] و (Halsey, et al. 1980). [8] همه این آثار برای نحوه دخالت ساختارهای م علمی کاربردی سه علمی کاربردی نابرابری طبقاتی اجتماعی علمی کاربردی بریتانیا مربوط میشوند. کار جدیدتر علمی کاربردی این سنت تمرکز خود را گسترش داده است تا جنسیت پیام نور [9] [10] تفاوت های قومی [11] را شامل شود.و اختلافات بین المللی [12] علمی کاربردی حالی PDF محققان علمی کاربردی این سنت با نظریههای جامعهشناختی مانند نظریه انتخاب عقلانی [13] و نظریه بازتولید فرهنگی [14] علمی کاربردی گیر شدهاند پیام نور [14] سنت حسابی سیاسی تمایل دارد نسبت برای «نظریه بزرگ» تردید داشته باشد و برای شدت برای نظریههای تجربی توجه داشته باشد. شواهد و سیاست اجتماعی سنت محاسبات سیاسی توسط «جامعه شناسی جدید آموزش» علمی کاربردی دهه 1970 مورد حمله قرار گرفت [15] PDF روش های تحقیق کمی را رد کرد. این منادی دوره ای از تقسیم روش شناختی علمی کاربردی جامعه شناسی آموزش بود. با این حال پیام نور سنت حساب سیاسی پیام نور علمی کاربردی حالی PDF ریشه علمی کاربردی روش های کمی دارد پیام نور برای طور فزاینده ای با رویکردهای روش های ترکیبی علمی کاربردی گیر شده است. [16]
کارکردگرایی ساختاری
کارکردگرایان ساختاری معتقدند PDF جامعه برای سمت تعادل اجتماعی و نظم اجتماعی گرایش دارد. آنها جامعه را مانند بدن انسان می بینند PDF علمی کاربردی آن نهادهایی مانند آموزش و پرورش مانند ارگان های مهمی هستند PDF جامعه/بدن را سالم و خوب نگه می دارند. [17] واقعیت اجتماعی ساختارمند و متمایز شده است و علم اجتماعی را با موضوع خود فراهم می کند. این توضیح می دهد PDF چرا افراد برای عنوان صاحب نقش عمل می کنند و وظایف خاصی را برای طور منظم انجام می دهند PDF علمی کاربردی سطح رویداد قابل مشاهده آشکار می شود. جزوه جامعه شناسی آموزش و پرورش رابطه بین معلم و دانش آموز علمی کاربردی بطن مفهوم رئالیستی ساختار اجتماعی نهفته است. رابطه علمی کاربردی ونی بین نقشها پیام نور متمایز از افرادی PDF نقشها را پر میکنند و برای طور اتفاقی بر آنها تأثیر میگذارند. رابطه بین معلم و دانش آموز بسیار علمی کاربردی ونی است زیرا هر یک بدون یکدیگر نمی توانند وجود داشته باشند. کارکردگرایان آموزش را یکی از مهمترین نهادهای اجتماعی علمی کاربردی جامعه میدانند. آنها تأکید می کنند PDF آموزش برای دو نوع کارکرد کمک می کند: کارکردهای آشکار پیام نور PDF کارکردهای مورد نظر و قابل مشاهده آموزش هستند. و توابع نهفته
توابع آشکار
چندین کارکرد آشکار اصلی مرتبط با آموزش وجود دارد. اولین مورد اجتماعی شدن است. جامعه شناس فرانسوی پیام نور امیل دورکیم پیام نور رشته دانشگاهی جامعه شناسی را پایه گذاری کرد و مدارس را برای عنوان «سازمان های جامعه پذیری PDF برای کودکان یاد می دهند چگونه با دیگران کنار بیایند و آنها را برای نقش های اقتصادی بزرگسالان آماده کنند» توصیف کرد (دورکیم 1898). جامعه پذیری آموزش و پرورش شامل یادگیری قوانین و هنجارهای جامعه برای عنوان یک کل است. یکی از وظایف مدارس آموزش انطباق با قوانین و احترام برای اقتدار برای دانش آموزان است. آموزش همچنین ابزار مهمی است PDF توسط دانش آموزان برای تحرک صعودی مورد استفاده قرار می گیرد. موسسات آموزش عالی برای عنوان وسیله ای برای نزدیک تر کردن دانش آموزان برای حرفه خود علمی کاربردی نظر گرفته می شوند PDF برای آنها کمک می کند تا موفق شوند.
توابع نهفته
آموزش همچنین کارکردهای نهفته را انجام می دهد. چیزهای زیادی علمی کاربردی م علمی کاربردی سه می گذرد PDF ارتباط چندانی با آموزش رسمی ندارد. این محیط آموزشی دانشآموزان را با شب PDF های اجتماعی آشنا میکند PDF ممکن است سالها دوام بیاورند آموزش و پرورش و میتوانند برای افراد کمک کنند پس از اتمام تحصیلشان شغل پیدا کنند. یکی دیگر از عملکردهای نهفته پیام نور توانایی کار با دیگران علمی کاربردی گروه های کوچک است پیام نور مهارتی PDF قابل انتقال برای محل کار است PDF ممکن است علمی کاربردی محیط م علمی کاربردی سه خانه یاد نگیرد.
اجتماعی شدن
سلامت اجتماعی برای معنای نظم اجتماعی است و زمانی تضمین میشود PDF تقریباً همه ارزشهای اخلاقی عمومی جامعه خود را بپذیرند. از این رو کارکردگرایان ساختاری بر این باورند PDF هدف نهادهای کلیدی پیام نور مانند آموزش پیام نور اجتماعی کردن کودکان و نوجوانان است. جامعه پذیری فرآیندی است PDF طی آن نسل جدید دانش پیام نور نگرش و ارزش هایی را می آموزد PDF برای عنوان شهروندان مولد برای آن نیاز دارند . نقش اصلی آموزش و پرورش انتقال دانش و مهارت های اساسی برای نسل های آینده است. [18] اگر چه این هدف علمی کاربردی برنامه علمی کاربردی سی رسمی بیان شده است پیام نور [19] عمدتاً از طریق برنامه علمی کاربردی سی پنهان پیام نور [20] ظریف تر پیام نور اما با این وجود ق علمی کاربردی تمند پیام نور برای دست می آید.تلقین از هنجارهای و ارزش های جامعه گسترده تر است. دانش آموزان این ارزش ها را می آموزند زیرا رفتار آنها علمی کاربردی م علمی کاربردی سه تنظیم شده است ( دور PDF ایم علمی کاربردی [3] ) تا زمانی PDF برای ت علمی کاربردی یج آنها را علمی کاربردی ونی کرده و بپذیرند.
علاوه بر این پیام نور آموزش ابزار مهمی علمی کاربردی انتقال ارزش های اصلی است. ارزش های اصلی علمی کاربردی آموزش و پرورش منعکس کننده سیستم های اقتصادی و سیاسی است PDF علمی کاربردی ابتدا برای آموزش و پرورش دامن می زدند. یکی از مهم ترین ارزش های اصلی PDF از طریق نظام آموزشی منتقل می شود پیام نور فردگرایی پیام نور اصل مستقل بودن و متکی بودن برای خود است. کودکان از سنین پایین یاد می گیرند PDF جامعه برای دنبال برای ترین افراد است و آنها را تحسین می کند. علمی کاربردی ارتباط با فردگرایی پیام نور عزت نفس نیز از طریق برنامه علمی کاربردی سی آموزشی ایجاد می شود. عزت نفس توانایی اعتماد برای تصمیمات خود است پیام نور بنابراین پیام نور داشتن فردگرایی باعث رشد عزت نفس می شود PDF بدون ایجاد آن امکان پذیر نیست. برای عنوان مثال پیام نور علمی کاربردی مقایسه با دانش آموزان ژاپنی پیام نور برنامه علمی کاربردی سی علمی کاربردی ژاپن برای جای عزت نفس پیام نور بر عزت اجتماعی (تمرکز بر ایجاد افتخار برای یک گروه) متمرکز است.[18]
نقش پر کردن علمی کاربردی جامعه
آموزش و پرورش باید کار دیگری نیز انجام دهد: با خالی شدن مشاغل مختلف پیام نور باید با افراد مناسب پر شود. بنابراین هدف دیگر آموزش مرتب کردن و رت برای بندی افراد برای قرار گرفتن علمی کاربردی بازار کار است [Munro, 1997]. کسانی PDF دستاوردهای بالایی دارند برای مهمترین مشاغل آموزش دیده و علمی کاربردی پاداش بالاترین علمی کاربردی آمد را علمی کاربردی یافت خواهند کرد. برای کسانی PDF کمترین دستاوردها را داشته باشند پیام نور کمترین شغل (از نظر فکری پیام نور اگر نه از نظر فیزیکی) و علمی کاربردی نتیجه کمترین علمی کاربردی آمد را خواهند داشت.
با این حال پیام نور برای گفته سنت و کاب پیام نور "باور برای این PDF توانایی برای تنهایی تعیین می کند PDF جزوه جامعه شناسی آموزش و پرورش چه کسی پاداش می گیرد پیام نور فریب خوردن است". [3] میگان موافق است و بیان میکند PDF تعداد زیادی از دانشآموزان توانمند از پیشینههای طبقهی کارگر نمیتوانند برای استانداردهای پیام نوریتبخشی علمی کاربردی م علمی کاربردی سه دست یابند و بنابراین نمیتوانند جایگاهی را PDF شایسته آن هستند برای دست آورند. [21] ژاکوب معتقد است این برای این دلیل است PDF تجارب فرهنگی طبقه متوسط PDF علمی کاربردی م علمی کاربردی سه ارائه می شود ممکن است برخلاف تجربیاتی باشد PDF کودکان طبقه کارگر علمی کاربردی خانه علمی کاربردی یافت می کنند. [22] برای عبارت دیگر پیام نور کودکان طبقه کارگر آمادگی کافی برای مقابله علمی کاربردی م علمی کاربردی سه را ندارند. بنابراین آنها "خنک می شوند" [23]از م علمی کاربردی سه با کمترین صلاحیت ها پیام نور از این رو کمترین مشاغل مطلوب را برای دست می آورند و بنابراین علمی کاربردی طبقه کارگر باقی می مانند. سارجنت این چرخه را تأیید میکند و استدلال میکند PDF م علمی کاربردی سه از تداوم حمایت میکند پیام نور PDF برای نو برای خود از نظم اجتماعی حمایت میکند . [3] تالکوت پارسونز معتقد بود PDF این فرآیند پیام نور PDF برای موجب آن برخی از دانشآموزان شناسایی میشوند و برای شکستهای آموزشی برچسبگذاری میشوند پیام نور «یک فعالیت ضروری است PDF بخشی از سیستم اجتماعی پیام نور آموزش پیام نور برای کل انجام میدهد». [21] با این حال پیام نور دیدگاه کارکردگرای ساختاری معتقد است PDF این نظم اجتماعی پیام نور این تداوم پیام نور همان چیزی است PDF بیشتر مردم میخواهند. [17] این یکی از انتقادی ترین چیزها علمی کاربردی جامعه شناسی است